miniananas

Direktlänk till inlägg 2 december 2013

Jul

Av Miniananas - 2 december 2013 21:13

Jul är en av de absolut finaste högtiderna, så mysigt och fint verkligen.

I år kommer vi inte vara hemma över jul, utan vi kommer befinna oss i ett helt annat land där man ens inte firar jul. Vilket gör saken mindre kul och vi åker redan på lördag. 

Men det stoppar inte julpyntet och julbaket. Huset är pyntat med stjärnor, ljusstakar och tomtar och det är så mysigt.

Jag är en människa som älskar sommaren och hatar hösten och vintern. Våren är helt okej, men inte resten. Det är så kallt och sen när slasket och det kommer - ännu värre. Om jag skulle få bestämma så skulle jag vilja ha sommar hela tiden, då kan man ha shorts/klänning och inga tjocka vinterjackor. 

Fast ändå så älskar jag december. December kan vara kvar. <3

Nu sitter jag med lite julmusik (faktiskt Justin Bieber för en gångs skull) och kollar runt lite på internet, planerar saker inför imorgon då jag slutar tidigt. Halv ett (pedagogisk em) och om vi har ännu mer tur och om våran lärare är på bra humör så kommer vi få sluta 11.35 Så hoppas! Det får iallafall bli en hel dag med rastning av kaniner och tyvärr PLUGG. Får väll sitta ute i hagarna i värsta fall, för kaninerna behöver rastas mycket. 

Ska även se om det får bli så att jag får ta Lovisa till veterinären, han är ju så mager och nu när vi ska iväg så är det bättre att kolla upp. Har så sjuukt mycket att göra denna veckan.


Bjuder på lite julbilder jag hittade från weheartit. 

        

Kramisar 


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Miniananas - 6 december 2013 18:07

Börjar tröttna extremt nu.  För två dagar sen skulle jag gå ner för att mata kaninerna på morgonen innan skolan, så ser jag att Lovisa ligger död. Jag har förlorat 3 kaniner detta året. Och Molly som är en av dem 3 vet jag ens inte vart hon är. Uts...

Av Miniananas - 3 december 2013 15:01

Idag var jag otroligt trött när jag vaknade. Började med att äta frukost och kolla på tvd iallafall. J*klar vad bra det är! Sen var jag på väldigt bra humör, hade pedagogisk eftermiddag så slutade 1. Skulle egentligen kunnat sluta 11.35 och ta 12 b...

Av Miniananas - 2 december 2013 17:06

Hej till er som läser detta just nu!  Jag har bestämt mig för att börja blogga igen, har haft några bloggar förut men det har inte gått speciellt bra med bloggningen. Men nu ska jag försöka börja igen. Detta kommer bli en blogg som jag uppdaterar n...

Ovido - Quiz & Flashcards